torstai 6. kesäkuuta 2013

Kauramaito pannukakkua!

Tekaisinpa sitten kokeeksi (hyvä tekosyy...) munatonta pannukakkua toisella ohjeella.
Huomenna tulee käymään hoitooni tuleva lapsi ensimmäistä kertaa ikäänkuin "tutustumaan" muutaman tunnin ajaksi. Siispä kokeilin minulle ennastaan uutta ohjetta.
Olin jo osanut varautua tähän hoitooni tulevaan lapseen ja kun tiesin hänen olevan allerginen kananmunalle, niin olin ostanut jo aikaa sitten jemmaan odottamaan jos kokeilisin leipoa jotakin munatonta, niin kauramaitoa.
Niinpä googletin erilaisia ohjeita hakusanoilla "munaton" ja sitten löysin pannukakun ohjeen. Hooray!

Se oli hyvää!
Ainoa miinus -jos nyt jotakin miinuksia on etsittävä, niin oli koostumus.
(en tiedä johtuiko se uunistamme joka ei paistanut sitä kunnolla vai oliko vika taikinan tekijässä..) mutta koostumus oli hieman keskeltä raa`an oloista. Ei vetelää, mutta aavistus sellaista `taikinamaista`.
Makuun se ei mielestäni vaikuttanut juurikaan. (minä kun olen pitänyt sellaisesta pullastakin jos se on jäänyt keskeltä aavistuksen raa`aksi...heh) Mutta mies ei meillä oikein välitä taikinamaisesta suutuntumasta. :D

Laitan sen ohjeen tänne jos joku innostuu ja tahtoo sitä kokeilla itsekin. :)

PANNUKAKKU- munaton

1L vettä/kauramaitoa
4dl vehnäjauhoja

1tl suolaa
2 rkl sokeria
1dl rasvasulaa

* Sekoita aineet sekaisin. Anna taikinan turvota 15-30min ja paista sitten 225*C n.30min (uunista riippuen).

**Itse käytin koko litran kauramaitoa ja rasvana oli rypsiöljyä koko desi.

MUOKATTU 7.6.2013 klo 16:00
Sehän ei siis ole "kauramaitoa" vaan KAURAJUOMA!
Voi mikä moka...noh, kaikkeahan ei voi muistaa aina hetkessä jona siitä kerrot/kirjoitat.
Ilmankos se tuntui se nimi "kauramaito" jotenkin hassulta.. :D

4 kommenttia:

  1. Ai teille tulee hoitolapsi! Miten mulla on menny ihan ohi, vai oletko täälä siitä aiemmin kertonu? Ei sillä siis, että olisi pitänyt :D mutta ihan mielenkiinnosta aattelin. On hyvin mahollista että on vaan menny multa ohi.

    Kauramaito kuulostaa hauskalta vaihtelulta vaikkei allergiaa oliskaan, pitääpä tuotakin kokeilla joku kerta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu tulee mulle 1 viikon ajaksi Kerttua vain +4kk vanhempi. :)
      *Nyt kun ihmettelit asiaa noin, sait minulle olotilaksi "MITÄ!?ENKÄ MUKA OLE KERTONYUT!?"-olon*
      Hieman hämmentävää, sillä minä mielestäni taidan kertoilla asioita joskus liikaakin tai liian yksityiskohtaisesti. (takertuen joskus johonkin epäolennaiseen kesken jutun kerronnan että sitten en muista kertoa jotakin tärkeämpää kohtaa-minkä ehkä olin ajatellut kertovani..-en siis ole mikään maailman paras jutun&rarinan kertoja jos sen enempiä kirjoittajakaaan...) ;D
      Nyt oli pojalla tarkoitus tulla tänään (perjantaina) tutustumaan -vaikka on käynytkin meillä aikaisemminkin, mutta äitinsä kanssa, Voikin olla eriasia jäädä sitten ilman omaa äitiä..en tiedä. Iltapäivästähän sen näemme kuinka käy.

      Aamupalaksi tuossa klo 05 jälkeen mun "ensimmäisellä" aamukahvilla katosi 3 pientä palaa kauramaitoon tehtyä pannukakkua nassuuni lettuhillon kanssa. :)

      Ajatuksenani oli ostaa kenties vielä toinenkin kauramaito purkki tuonne kaappiin, kun se säilyy huoneenlämmössä avaamattomana. (sitä silmitellen sen aikanaan ostinkin ettei täytä tyhjyyttään ammottavaa jääkaappiamme. :D )

      Poista
    2. Hih, mä oon just sellainen, että alan innoissani kertoon juttua, sitten eksyn johonki sivupolulle ja kohta en enää muista yhtään, mitä alunperin olinkaan kertomassa :D

      No sepä onkin hyvä tuo kauramaito, jos kerran säilyy huoneenlämmössä, mainiota! Eiköhän hoidokkinne sopeudu nopeasti, kun teillä on sopivan ikäinen leikkikaverikin! :)

      Poista
    3. Kiva jos muillakin on samaa "vaivaa" :D
      *helpotuksen huokaus*
      Olen laittanut usein sen siihen piikkiin, että "mulla juoksee ajatus nopeammin kuin mitä ehdin kirjoittamaan ja siksi jää aina joskus jotakin pois/unohdan mitäs pitikään seuraavaksi kirjailla jos olen mielessä ajatellut jo asian ennalta."
      Tai sitten jos puheissa unohdan jotakin niin olen todennut sanoen "No ei kaikkea voi muistaa!" :D

      Poista