torstai 24. tammikuuta 2013

(Salakirjoitus)

Hei kaikki!
Mä olin ainakin 3 yötä mun mummin luona. Mulla oli tosi hauskaa siks kun mun mummi on vaan ihan paras. Sen kanssa kävin kirjastossa satutunnilla kuuntelemassa satuja ja sen päätteeksi mä innostuin halailemaan muita lapsia. Se jota mä ekana halin, oli kuulema mun äidin serkun tyttö.Sit mä olisin jakanut mun halejani eräälle muullekin jota mä en tuntenu. Se olis ollu poika, mut mun mummi oli sit "ei-niin-kiva" kun sanoi, että mä en voi ihan kaikkia kuitenkaan halia. Just kun mä olin saanu idean että mikä musta tulee isona. Halinalle!
Vähänkö olis siistii. Päivittäin jakaisin vaan lämpöisiä halauksia niitä taritseville. Siis miettikää nyt, ei siinä oo mitään raskasta.
 <- Mä oon tuossa kuvassa mun työkamuni kanssa. Meillä menis tosi hyvin töiissä, kun kaikki tahtoo meiltä niitä lämpimiä haleja.
Mitäs muuta mä teinkään täällä mummin luona...hmm...
No me tehtiin mulle oma lumiukko! Se oli kivaa. Mutta ihmettelin kovin, kun yöllä siihen lumiukkoon oli tullu joku keltainen raita sinne alavartaloon. Olikohan sillekin sattunut pissivahinko, ihan niinku mullekin vielä välillä käy. Se ei varmaan ehtiny mennä vessaan.

Sit mä kävin monesti mummin kanssa kaupassa. Näkyi siellä reissuilla tuttujakin. Yhen kerran mummi pysähtyi juttelemaan kaupan edessä aika tutun näköisen miehen kanssa. En vaan millään saanu mieleeni hänen nimeään. Siksi mun piti kysyä mummilta kun se lähti, että:
- KUKA TUO OLI?
Se kertoi että se oli ollut se minun toinen ukki. No ilmankos oli jotakin tuttua siinä...ukki oli puhunut, että se ei pääse mun 3v synttäreille, joiden kanssa samalla pidetään ne mun pikkusiskon kastajaiset. (työeste kuulema). Mun halityöt ei kyllä estä mun töitä ikinä eikä millonkaan.

Mä menin mummin luo yks päivä sanomaan että "leikkaa!" ja vedin jo kättäni hihassa jonka paidan hiha oli ylipitkä. Sit mummi otti sakset ja leikkasi sitä lyhyemmäksi kun se paita oli sen kirppikseltä mulle ostama.Mun äiti on hieman tylsä, kun se ei koskaan leikkaa samalla tapaa mun vaatteita niinku mummi tekee. Äidin mielestä vaatteista tulee ihan "resujen" näköisiä, kun ne leikkelee sillä tavalla. Hmph, mä ootan että minun äitini tulis nopeesti yhtä vanhaksi kuin mummikin, niin jos se sitten alkais sekin leikkelemään vaan. Ehkä minusta tuleekin isona ompelija. Mä otan aina sakset ja leikkaan ite mun omat muotivaatteeni. tai... tai sitten voisin alkaa kokiksi.

Pudottelisin aina keitinvesiin suuriin patoihin "pluppia" ja perunoita. Nytkin mä autoin mummia pottujen kattillaan laittamisessa. Se on tosi tärkeä puuha. Mä vein aina tuolin siihen hellan viereen jyräten. Sit mä nousin sille tuolille ja aloin vinhasti hämmentää. Kyllä, minulla on aina miltei kapusta tms. kädessä ollessani lieden lähellä. Mikä kokki se on jolla ei ole kunnon vehkeet ja vermeet!? Muutenhan ruoka palais pohjaan. Pitää sitä vettäkin hämmentää, aikuiset ei vain tiedä että se alkaa maistua pahalle jos se seisoo vain padassa..
Tänään mä menen takaisin mun isin ja äidin luo. Mummi vie minut linjurilla. On mun vähän ollu ikävä jo mun pikkuista Lanttu-siskoa. Mitenkähän paljon se on kasvanu...Onkohan se sotkenu mun huoneen sillä aikaa? tai onkohan se vallannu mun huoneen sillä aikaa omakseen?
Mä kirjoitin tämän äidin tietämättä sille vähän niinku yllätykseksi jos se sattuu tänne kuikkimaan ennen mun kotiutumista.
...Äiti..?...on mun ollu sua vähän ikävä jo.. iiisohaliii jookos kun taas nähdään?
Heippa! Mä oon matkalla jo sinne ;) *hihih!*

-K3RtTu-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti