sunnuntai 6. tammikuuta 2013

Kukko KiEkUuuuuuu....

Mistäköhän nyt tuulee kun heräsin jo n.klo 04 syöttämään Lanttua hänen antaessaan pienimuotoisia äänimerkkejä olemassa olostaan. Nimittäin minua ei väsyttänyt Lantun nukahdettua uudestaan enää yhtään.



Samapa tuo, kävin suihkussa ennen kuin isäntä lähti töihin ja siistin keittiötä hieman.
Eipähän ole ihan sikinsokin kaikki jos eräs tuttavani tulee käymään luonani tänään aamupäivästä. :)
Nyt näillä unilla toivon, että minua ei kamalammin väsyttelisi päivällä. Se jos mikä on varmaa, että Kerttu ei nuku päikkäreitä ei ainakaan ennen klo 17 ja senkin jälkeen sen ½h kysymysmerkin kanssa.

Taas viimeyön hän nukkui meidän kanssa samassa pedissä. Minä vaan en jaksanut nakottaa huonolla tuolilla hänen huoneessaan jotta hän olisi nukahtanut.
Tosin eilen illalla en ollut niin "kireä" kuin ehkä yleensä laittaessani häntä nukkumaan, hänen temputessaan mikä ollessani hyvin väsynyt tuntuu kiristävän hermojani. Tiedän, että huomiota hän niillä `tempuillaan`koettaa saada osakseen, lienee siinä hieman mustasukkaisuuttakin kun vauva-Lanttu menee niin usein hänen tarpeidensa edelle. Se vain on pieni "pakko" toimia siten,vaikka tiedän tottakai senkin, että ei kukaan mene rikki itkemisestä jos ei samalla sekunninsadasosalla ole lohduttamassa ja nostamassa syliin ...
Ei vaan anna luonto periksi olla kummankaan löysemmät tavarat vaipassa jos tiedän siellä sellaista olevan ja siitä itkuisuuden  johtuvan.

Eilen reippailimme ensimmäisen "Lantun" kastekutsun perille saajalleen. Minun appivanhemmat saivat sen kunnian. Kerttu istui pulkassa ja isänsä veti häntä siinä minun lykkiessä vaunuja. Tänäään pitäisi laittaa loput kutsut postin kuljetettavaksi.
Serkkuni lapselle voisin väsätä onnittelu kortin hänen täyttäessään pyhänä 3vuotta.
Toisen serkkuni lapsen syntymäpäivän unohdin (tai en tajunnut jotenkin asiaa vaikka kaikki asiasta puhuikin-> jäi sen vuoksi muistamiseni laittamatta hälle kortin muodossa kokonaan. Korvasin tilannetta laittaen hälle (hänen mummolleen) onnittelu toivotuksemme Lantun kuvaviestillä...
Kertun 3v synttäreillekin voisin askartaa kutsut. Teemaa en vielä niihin ole keksinyt. Ensin olisi saatava ne kastajaiset kunnialla vietyä läpi. Niihinkin on vielä miettimistä tarjottavien osalta. Onnekseni olen saanut jo avunanto-tarjouksia tarjottavien valmisteluihin. Mikä helpotus!

* Minun mummoni tekee pullapitkoja muutaman
* äitini taas hankkii hevosenkenkä-pikkuleivät
* anoppi aikoi leipoa myös pikkuleipiä ja valmistaa munavoita

* minä ostanen sitten raakapakasteena karjalanpiirakoita ja jonkinlainen kakkukin olisi hommattava.-> EN tule tekemään sitä itse. Ei riitä taidot. XD


(kuva haettu Googlen kuvahaulla "hevosenkenkä pikkuleivät")
Kuvan kaltaisia olen ajatellut tarjottavaksi yhtenä pikkuleipä vaihtoehdoista.
Koska äitini aikoi ne hankkia jostakin (teetättää jollakin tilaten) arvelin hänelle, että osaan minä ne kastaa suklaassa jos se tekisi tilauksesta hieman edullisemman. Sen suklaassa kastamisen voisi tehdä pikkuleiville muutamaa päivää ennemmin jolloin hänen joka `aihiot` kekseille tekisi, ei tarvitsisi kuin tehdä helpoin mutta jossain mielessä aikaavievä osuus paistamisineen.

Kohta on herätettävä koululainenkin..voisin sitä ennen katsella saisinko mitään ideaa siihen serkkuni lapsen 3vuotis korttiin olemassa olevista askartelutarpeistani...

Oikein mukavaa alkanutta uutta viikkoa jokaiselle! :)

3 kommenttia:

  1. Sinähän aina leivot, kokeile (ei välttämättä ristiäisiin) mutta muuten sellaista hyytelökakkua, joita minä olen tehnyt. On ollut kovin tykättyjä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin,onhan tuota tullu jonkin verran leivottua. Enemmän ne minun leipomukset on suuntautunut sinne kuivakakkujen leipomiseen. Olisko nyt sitten aika laajentaa hyytelö& hyydykekakkujen tekemiseen :D
      Olen vierastanut aina hieman kaikkea missä on raaka-aineena liivatetta, vaikka niistä upeita ja makeita kakkuja tulisikin.
      (Lieneekö oma äitini pelotellut minut tai paremminkin tartuttanut oman "kammonsa" myös minuun...)

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista