torstai 8. marraskuuta 2012

Levottomuutta.

Mennessäni petiin illasta (n. klo 21:30) oli oloni jokseenkin ...hmm....-epämukava?
Meidän "Lanttu-nauris" sytkytteli ja antoi minun tuntea jokseenkin tiuhaan supistuksia jonka seurauksena minä aloin olemaan varma miltei,että hän taitaa tahtoa pois jo ennen laskettua aikaa.
Pesaisin hampaani ja mies sai jäädä laittamaan tyttärelle vaipat sekä pestä hänen kanssaan hampaat. Minun oli päästävä pitkäkseni.
Siinä sitten "laskeskelin" ja kellottelin supistuksia, kun ei siinä oikein muutakaan voinut.
Nilkat olivat illalla mielettömän turvonneet- jälleen kerran. Teki ihan pahaa katsoa niitä, kun otin sukat jaloistani.
Pitäisi vaan juoda nestettä paljon (raikasta vettä) ja muistaa eritoten levätä päivisin ja pyöritellä nilkkoja, jotta neste ei alkaisi kertyä niihin.
Jotenkin helpommin sanottu kuin tehty.

Tänä aamuna meillä tehtiin (ainakin meidän mittarilla) pakkasennätys tälle talvelle. -4.9*C
Pihan kaikki aidat, vajat ja puut pensaineen on mahtavan lumikerroksen peittäminä. Kaunista katsottavaa, sen vähän mitä pihavalojen loisteessa näkee niitä katsoa.

Eilen piti minun ostaa tuikkukynttilöitä, mutta ne jäi ostamatta kun venähti kauppaan lähtö appivanhempieni tultua illasta käymään ja he kun sitten intoutuivat suunnittelemaan paitsi rempan tekemisessä, niin myös siivoilemaan hieman paikkoja kanssamme. Oli ensin meininki tytön herättyä käydä naapuripitäjässä, mutta kävimmekin sitten vain paikallisessa kaupassa kellon ollessa varsin "paljon", ettemme kehdanneet lähteä enää siihen aikaan ajamaan sinne "saakka".
Jospa tänään saisin niitä tuikkuja, jotta niitä saisi poltella sitten sille tarkoitetussa vadissa.

Eilen illasta hain postista 2 pakettia. Toinen niistä oli se minun suunnittelemani tuparilahjanosa luottoystävälleni, elikkäs se "tallin avain".
Lisäksi posti toi minulle tätini laittamana laatikollisen vaatteita tyttärellemme, sekä olipa seassa lasten petivaatteitakin. Oli muumi-, ja prinsessa sekä nalleaiheista kuosia. :)
Paketissa oli myös erittäin kaunis, paljetein ja ruusuin koristeltu pinkki balettimekkoa muistuttava asu tytölle. Lieneekö ollut jokin naamiaisasu vai onkohan serkkuni tytär harrastanut oikeasti jotakin satubalettia :) Pitäneepä kysyä hältä.

Tänään saatamme poiketa sinne naapuri pitäjään sitten.... pitää katsoa. Ja minä lupaan että TÄNÄÄN yritän levätä ja muistaa juoda vettä riittävästi, sekä pyöritellä nilkkojani välttääkseni turvotusta niissä illasta.


Isäinpäiväkin vain lähenee!

Itse meinasin "syöttää" omat appivanhempani sekä samalla miehenikin pitäen ne "villisikajuhlat" heille. Todennäköisesti pitänemme ne vasta maanantaina, kun appiukolla on silloin vapaapäivä (menee pyhänä töihin aika aikaiseen, joten minun olisi alettava tehdä pöperöjä kovin varhain ehtiäkseni järjestää ruokailun fiksusti.)
Kortteja olemme tehneet kyllä tytön kanssa siten (minun isälle ja tyttären omalle isälle samalla periaatteella-> Olemme katsoneet mainoksista kuvia, joita tytär on osoittanut ja minä olen sitten leikannut ne irti ja tytär sai liimailla ne tahtomallan tavoin korttiin. :D Aika hauskoja niistä tuli.
Joitakin tuotteita oli jätettävä kyllä leikkaamatta...
Mutta minun isäni saa kortin, joka on avattava ja sisäsivuilla on leikellyt kuvat ja niissä oli mm. "aamutakki, toppatakki, savustettu nieriä, edt. tuoksu, savumakkarapaketti, lompakko, ja unohtamatta tietenkään kukkakimppuja!"
Tyttären ja "Lanttu-nauriin" isä saa hieman saman tapaisen kortin myös.  :)
 

Oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille!

P.S
Se on isänpäiväkin pyhänä, olettekos aikeissa muistaa lapsienne isejä tai (lapsenne ukkeja) miehiänne ja jos niin millaiset on aikeenne heidän suhteen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti