lauantai 6. huhtikuuta 2013

Eiköhän me lähdetä!

Lähtö Lapsi messuille vain tuntuu vahvemmalta ja vahvemmalta sen lähdön suhteen.
Kirjailinkin jo listaa varusteista, mitä tulisi meidän ottaa mukaan, ihan jo senkin vuoksi jotta mitään tärkeää ja tarpeellista ei unohtuisi.

En ole kuitenkaan vielä puhunut Kertulle lähdöstä mitään... antaa sen odottaa vielä. Uskokaa onko minun vaikeaa olla kertomatta hälle asiasta.
Tämän päivän olen kuikuillut aikatauluja VR:ltä ja tullut siihen tulokseen että jos suinkin mahdollista että saisimme kyydin Pieksämäeltä klo 12:16 lähtevään junaan se olisi pelastus. Se olisi suorayhteys Helsinkiin ilman vaihtoja. Olisipa mukava istua posottaa perille saakka stressaamatta ehdimmekö vaihtaa mahdollisesti junaa matkalla ja jos vaihdamme niin että onhan se juna sitten juuri OIKEA mihin menemme, ettei samalta raiteelta lähde esim.2-4min ennen meidän junaamme joku muu juna meidän kannaltamme ajateltuna sinne VÄÄRÄÄN suuntaan.
Näin kävi minulle kerran kun yksin matkustin. Se virhe maksoi minulle ajallisesti +12h lisämatkustamista. HUH ja sitä samaa EN TOD:tahdo lasten kanssa tehdä. EN IKINÄ!
Helppohan se oli kun tuolloin olin yksin matkaa tekemässä ja ajattelematon kun olin..Ei edes hälytyskellot soineet mentyäni junaan sille lippuun merkitylle paikalle, ja kun siinä jo istui joku muu!!!! Pahoittelin vain että "varmaan se virhe sattunut lipunmyyjällä..."etsin uuden vapaan paikan. Kunnes konduktööri tarkasti lippuni ja sanoi:
- Voi voi...olet menossa väärään suuntaan... Joudut vaihtamaan ensin Tampereella ja sitten vielä Kuopiossa päästäksesi määränpäähäsi.
- EI JESSUS! Ajattelin silloin. mutta eihän se auttanut.

Nyt olen kirjaillut mitä tarvikkeita sitten otan mukaan. Mikä on pakollista olla mukana.
Eväitä ainakin otettava. Niillä voi saada kummasti huonoksi kääntyneen matkalaisen mielen kääntymään paremmaksi. Ja ei sillä. Kerttu ainakin odottaisi jo innolla (jos tietäisi pääsevänsä junaan parin viikon kuluttua), mutta en ole sanonut ettei pety JOS tuleekin joku este.

Näillä näkymin suunnittelen tekeväni  meidän reissun ajankohdan ollessa 24.4-28.4.
Lapsi messuilla käydään kunhan katsotaan mikä päivistä sopii kalenteriimme sitten parhaiten. Huisia!!!
Ainoa "miinus" oli, että siellä asuva kaverini lähtee juuri torstaina Saksaan ja viipyy siellä pyhään. - No sepä on sitä minun tuuriani ei sitten tartte nähdä häntä. Olisi kyllä kiva ollut, mutta minkäs sille voi jos on jo ennalta sopinut menevänsä. Minä nyt käyn siellä kuitenkin about 1x 5 vuoteen, tai ainakin nyt olen sattunut näinkin "usein" käymään... xD
(pientä sarkasmia!)

Mutta mukavaa loppu viikonloppua jokaiselle!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti