maanantai 30. joulukuuta 2013

Poksetta ja räiskettä. Huomenna.

On taas se tavallaan ikävä aika vuodesta käsillä kun melusaastetta saadaan kystä kyllin.
Ei minulla tavallaan ole mitään sitä uutta vuotta vastaan, muuten, mutta kun...
-SE KAMALA RTULITTEIDEN AMPUMINEN tekee päivästä jotenkin jo aamusta alkaen niin levottoman ja rauhattoman.
Oikein tympii kun sitä tavallaan alitajunnassaan odottaa "koskahan kuuluu ensimmäiset rakettien äänet?!" Ja sitten kun se alkaa niin sitä riittää ja vielä ihan yli kellonajallisesti sen sallitun...*huokaus*
Lienen tullut siinä suhteessa vanhaksi, kun en kestä tai en tahtoisi moista melua sietää. Se vain on se pakollinen paha joka on lusittava tai olis mentävä jonnekin todella korpeen ja kauaksi saadakseen olla siitä asiasta tietämättömänä.

Minä sain riesakseni tänä aamuna todeta että minä olen saanut uudestaan silmätulehduksen. Edellisestä onkin n.2viikkoa. Kun ei nyt tarttuisi Lanttuun tai Kerttuun ainakaan... Tosi kiva huipentuma tälle vuotta 2013. Onneni on, että on entisestä se antibioottisalva vielä jääkaapissa joten on jo rohto valmiina eikä tartte mennä mokoman vuoksi lääkäriin.

Tänään tarkoitus käydä kaupasta ostamassa jo huomiselle valmiiksi nakkeja..nam nam! Ja sitten muutakin evästä. Ilotulitteita meille tuskin ostetaan.- Ainakaan jos minulta asiaa kysytään. Se minun kantani siihen asiaan lienee jo tullut selväksi. (mielipide ja makuasia josta ei voine lähteä väittelemään-jokaisella kun on omansa, kuten se persereikäkin. :D )

Mutta jos mietin mennyttä vuotta 2013, niin mitä hyvää minulle tapahtui silloin.. katsotaanpa:
~ Sain alkuvuoden hoitaa meidän ihanaa pienokaistamme Lanttua. Nuuhkutella vauvantuoksuja ja seurata hänen kehitystään. Kuinka tuli 1.hammas...2,hammas...jne.

~Teimme kesälomalla reissun ihanan rauhaisaan paikkaan, Valamon luostariin ja samalla reissuin kävimme Olavinlinnassakin. + myöhemmin kesällä myös muuallakin linnoissa ja harjoitimme kotimaan matkailua siltä osin koko perheemme voimin.

~Siinä kotiäitiyden lomassa alkoi muhia ajatus koulutushalustani kouluttaa itseäni ehkä lisää ja niin hain kouluun ja pääsinkin! =)
Sain aloittaa koulun ja sain koulun myötä uusia ystäviä itselleni. Osan kanssa olemme edelleenkin yhteyksissä aika ajoin vieläkin. <3

~ Kuljimme arkisin tenavatupailemassa missä taas lapset saivat itselleen leikkikavereita ja äiti vaihtaa ajatuksia toisten aikuisten kanssa. Sikisi ajatus kotiäitien pikkujouluista joulun lähestyessä. Ja pikkujouluissa kirjailin erään toisen äidin aikuiset ystävät kirjaan ja hän pyysi minua myöhemmin kanssaan kirjeenvaihtoon. Hooray! Sopi minulle!
Minä kun rakastan kirjoittamista!

~Tuli marraskuu ja pienin täytti 1vuoden. Samaisen päivän iltana mieheni kosi minua sormuksen kera. Ei olisi voinut se päivä päättyä paremmin enää <3 <3 <3

Nyt onkin jo uudet tuulet puhaltelemassa minun päässäni. Olen höyrähtänyt ties mihin uuteen projektiin mukaan. Eihän laakereilleen parane jäädä makoilemaan.. ;)
Ensi joulua ajatellen olen mukana projektissa jonka tarkoitus on ilahduttaa nimenomaan YKSINÄISIÄ vanhuksia.
Sain jo siihen mukaan erään toisen naisen täältä kylältämme. Ja mukaan mahtuu lisää ja lisää, niin paljon kuin halukkaita on.
Projektin tarkoitus on ihan vapaaheotistyönä tuoda joulumieltä vanhuksille joilla ei ole ketään tai muita jotka heitä muistaisi.
Olen itse lupautunut tekemään joulukortteja heille laittaaksemme edes kortit. Eräs toinen nainen lupautui neulomaan koulumatkoillaan vanhuksille unisukkia paleltaviin jalkoihin.
Ei voisi olla enää ihanampaa ajatusta minusta kuin pyyteettömästi tehdä hyvää ihan vaikka tuntemattomille ihmisille. Siitä se joulumieli syntyy.

Tämän projektin myötä olen alkanut jo miettiä millaisia ne joulukortit voisi olla ajatellen saajana yksinäistä vanhusta.
En tahdo korostaa niissä mitenkään sitä että "olet yksinäinen , sinulla ei ole enää ketään muuta" jne.
Siksipä voisinkin laittaa arvonnan pystyyn (palkinto ei vielä selvillä minullekaan) mutta keksikääpä mikä asia kuvaisi vanhanajan jouluja itse tehtdyissä korteissa?
Ei ole mitään sääntöjä. Saat osallistua niin monella ehdotuksella kuin tahdot. Jokainen ehdotus on sinulle 1 arpa arvontaan. (ainoa edellytys että se ehdotuksesi on asiaan liittyvä tavalla tai toisella.- että se siitä "ei ole sääntöjä". :D ).

(ÄLÄ KOMMENTOI TÄHÄN POSTAUKSEEN ARVONTAAN OSALLISTUMISESTASI, TEEN UUDEN POSTAUKSEN SITÄ VARTEN JOTA NOSTELEN SITTEN YLÖSPÄIN. Kiitos)

Mukavaa loppu vuotta!!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti